Jag fick en liten bok av en person i min omgivning med denna titel. Och jag blev jätteglad! Så nu behöver jag inte läsa boken ;), jodå det behöver jag.

9171953817

Boken innehåller en massa bra tips på saker man kan ta sig för om man är orolig eller bekymrad samt en hel del tänkvärda citat.

Det är så lätt att man dras ned i oro och bekymrade tankar när man är trött och som i sin tur leder till ännu mer trötthet – och oro!

När man är pigg och på alerten kan man inte förstå varför man oroade sig för de ”små bagatellerna” som var enorma som berg just då.

I bibeln står det: ”Vem av er kan med sina bekymmer lägga en enda aln till sin livslängd?” och Jesus säger – Oroa dig inte! Gud tar hand om dig och dina behov.

Ibland kommer jag på mig själv att jag tycker att jag borde lösa mina problem själv istället för att gå med dem till Gud – känner du igen dig?

Varför gör vi så? Inga problem är ju varken för små eller för stora för den som har skapat oss – han vet ju precis den rätta lösningen!

I den lilla boken står det bl a:

”Prata med Gud. Berätta om allt som du oroar dig för. Tala om vad du hoppas på och vad du är rädd för. Gud finns där alltid för att lyssna och för att hjälpa.”

”Käre Gud, hjälp mig att lägga bekymren bakom mig och börja leva på ett annat sätt. Befria mig från ovanan att oroa mig. Befria mig så jag kan leva med hopp och optimism, i vetskap om att du håller mig i din hand, vad som än händer.”

Kanske är du inte bekymrad själv? Kanske kan du då ge dessa tips till någon som du tror kan behöva höra det? Eller ge bort boken?

Bara omtanken i sig själv kommer att värma den personens hjärta! I promise./Marie

Boken heter ”Bekymrad”, Författare Daniel Grippo, Libris Förlag www.libris.se